Gondolhatnánk, hogy végre térségünk, Nagykőrös és környékének problémáiról beszélt, például a korábban nagy dirrel-durral beharangozott 411-es út felújítását vagy a Nagykőrös-Cegléd kerékpárút építését, netán a kocséri, lajosmizsei utak rendbetételét sürgette az illetékes hatalmasságoktól. Ezzel szemben az MTI tudósításában az olvasható, hogy Földi László a kormány gazdaságpolitikáját dicsérte, hozzátéve, hogy fontos stratégiai terveket készített elő és hajtott végre. A gazdasági fejlődés az út - és vasúthálózat bővítését tette lehetővé, egyúttal a menetidő rövidülését eredményezte – idézte az MTI Földit. A képviselő még azt is megjegyezte, hogy 2024-ig a közúti és vasúthálózat bővítésére mintegy 5000 milliárd forint áll rendelkezésre hazai és uniós forrásokból. Földi szerint a cél, hogy könnyen elérhető legyen a gyorsforgalmi hálózat és a megyei jogú városok közlekedési rendszerét vasúttal összekössék. Ezután azt kérdezte, milyen fejlesztésekre, bővítésekre lesz lehetőség a következő években?
Pest megyéről, Nagykőrösről egy szó se hangzott el, legalábbis a mondandó lényegét összefoglaló távirati iroda szerint. Nincs okunk kételkedni a tudósító szavahihetőségében, ha Földi képviselő úr beszélt volna rólunk, nyilván ezt is leírták volna. Azonban térségünk Fidesz-KDNP képviselőjének sokkal fontosabb volt a megyei jogú városok vasúti összeköttetését firtatni. Ilyen település például Kecskemét, Szolnok, hogy csak a két közeli megyeszékhelyet említsük. Nagykőrös nem jutott eszébe Földinek.
A képviselőnek Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára válaszolt, aki kiemelte: a kormány kiemelt feladatának tekint a közlekedési infrastruktúra és szolgáltatások színvonalának javítását. Majd rögzítette: ez nemzeti érdek. Micsoda szerencse – ezt már mi tesszük hozzá -, hiszen a Nagykőrös környéki utak színvonala javításra szorul, tehát, ebbe még mi is beleeshetünk. Az államtitkár gyorsan lehűtött mindenféle várakozást, ugyanis ő azt a célt jelölte meg, hogy valamennyi megyei jogú várost magas szolgáltatási szintű útvonalon lehessen elérni, illetve, hogy az autópályák az országhatárig érjenek, valamint, hogy az ország bármely részéből 30 percen belül négysávos útszakasz elérhető legyen. A jövőben egyebek között Eger, Kaposvár, Sopron, Szolnok és Zalaegerszeg esetében is elkészülhet a közúti beruházás - jelezte. Hogy mi lesz a 441-es út évekkel ezelőtt beígért felújításával?
Hogy mi lesz a kocséri és a lajosmizsei út javításával? Hogy mi lesz a Nagykőrös – Cegléd közötti kerékpárút megépítésével? Erről egy szó sem hangzott el. Úgy látszik, mi még nem vagyunk nemzeti érdek. Ennek ellenére Földi László természetesen elfogadta az államtitkár válaszát és elégedetten visszaült a székébe.
könyvelő