„Minden percben születik egy balek – ezt az amerikai mondást az országjáró mutatványosként a csalást sem megvető P.T. Barnumnak tulajdonítják, de szerzőként emlegetik a tengerentúli humoristák legfontosabb díjának névadóját, Mark Twaint is.
A szemfényvesztéssel csőbe húzható emberek végtelen sorára utaló kifejezés akkor született, amikor a XIX. század vadkapitalizmusának idején házról házra kopogtattak Amerikában a „kígyóolajat” tartalmazó, minden nyavalyát gyógyító készítményeket kínáló sarlatánok.
A mai magyar belpolitika varázskeverékét az általános olaj- és földgáz piaci áresés, valamint a térségbeli áramtúlkínálat közepette az ezekről a folyamatokról mit sem tudóknak feltálalt rezsicsökkentés, a fertőzésként kezelt menekülthullám kerítésből font ellenszere, valamint Soros György-féle finomra őrölt patás ördög-kivonat elegye adja. A mixtúra összetétele igény szerint változtatható, s mint a jelek mutatják, a készítmény hatásos, a balekok bódultan fogyasztják.
A dózis a választások közeledtével egyre nagyobb lesz, és lenyeletésének a vidéki sajtót uraló óriási médiavállalattal vág neki a kormány – olvashatjuk a Magyarország rovatban. Pontosabban csapatával együtt Mészáros Lőrinc, aki egy névleg piaci – a gyakorlatban haveri és rokoni – kapitalizmust működtető országban olyan befolyásos médiabirodalmat épített ki, hogy a zuckerbergi zsenialitású gázszerelőhöz receptért mehet a modern sajtócézárok megtestesítője Rupert Murdoch is.”
Ezek után a Magyarország rovatból idézünk, hogy mit írnak az EP-ben a magyar médiáról:
„Komoly aggodalomra ad okot a médiaszabadság helyzete Magyarországon, írja az Európai Parlament (EP) belügyi, állampolgári és igazságügyi bizottságában múlt héten bemutatott tanulmány. Az Európai Politikai Tudományok Központja által készített értékelésben a magyar, a bolgár, a francia, a görög, a lengyel, az olasz, illetve a román sajtó helyzetét hasonlították össze. Magyarország esetében azt állapították meg, hogy 2010. után a törvényhozás „példátlanul korlátozó médiatörvényt” fogadott el, 50 % fölé nőtt a politikai pártokhoz kötődő sajtótermékek aránya, bizonyos kormánypárti újságok reklámbevételeinek pedig a 80 %-a az államtól, vagy állami cégektől származik. A médiatermékek sikere nagyban függ a jó kormányzati kapcsolataiktól, gyakorlatilag közpénzeket csatornáznak be egyes sajtótermékek támogatására – emelték ki a tanulmány készítői. Akik szerint Magyarországon a cenzúra nem a törvényeken, hanem a finanszírozási struktúrákon keresztül valósul meg.”
Nagykőrösön, helyben is gyomorforgató az, hogy Fideszes települési képviselők házakhoz csengetnek be az évi ötvenmillió forintból, az adófizetők pénzéből finanszírozott úgynevezett „ingyenes” újság bértollnokaival – mint legutóbb a Kórház utcában -, és propaganda nyilatkozatot mondatnak az útépítésről a gyanútlan lakosokkal azért, hogy a csatornapénz érdemi elszámolásáról eltereljék a figyelmet, mert sajnos az önerőből befizetett csatornapénz az útépítésbe „folyt” át.
ábrahám