A bemutatkozó rendezvényen Körtvélyesi Attila alpolgármester többek között az állítólag Nagykőrös határán keresztülhaladó Belgrád-Budapest vasútvonalat is a kínaiak figyelmébe ajánlotta, mint infrastrukturális szempontot. A beruházásról éppen Suzhouban írt alá szerződést Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter 2015 novemberében.
Ugyancsak megírtuk, hogy a Magyar Nemzet cikke szerint Brüsszel korrupciót sejt a vasúti beruházás mögött, amelyre a miniszter által aláírt szerződés adott okot. Ezért kezdeményezett kötelezettségszegési eljárást az Európai Bizottság. A Magyar Nemzet meg nem nevezett forrása tudni véli, hogy nem hivatalos csatornákon már jelezték a magyar kormánynak, hogy elmarasztaló döntés születik majd a kötelezettségszegési eljárásban. Akkor lenne ütőkártya a magyar kabinet kezében, akkor lenne nélkülözhetetlen a kínai áruk Európában való terítése szempontjából a Belgrád-Budapest vasútvonal, ha Pireuszon kívül nem lenne más kirakodási lehetőség a térségben. Azonban van más: adriai kikötők is rendelkezésre állnak. Olaszország pedig készen áll, ha a kínaiak át akarják gondolni a tervüket.
A Magyar Nemzet felidéz egy februári hírt, amikor az olasz elnök Kínába látogatott, és arról szól, hogy Brüsszel aggályai miatt megkérdőjeleződött a kínai-magyar projekt, emiatt olasz városok, kikötők válhatnak kínai teherszállítmányok célpontjává.
Tehát a Körtvélyesi által beharangozott csodavasút terve dugába dőlni látszik. Persze az is kérdés, hogy miért kellett egy még terveiben is kétséges beruházással előhozakodni, azzal csábítgatni a kínai befektetőket. Körtvélyesi viselkedése meglehetősen komolytalan, hiszen ennyi erővel akár egy nagykőrösi űrkikötőt is ígérhetett volna, hiszen annak a realitása is pont annyi, mint a bukni látszó Belgrád-Budapest vasúté.
Tudósítónktól