An-26-osokat használni tudták utasszállítónak, fekvőbeteg és orvosi személyzet szállítására, ejtőernyősök, illetve csomagok ejtőernyővel való továbbítására.
A típushoz fűződő szállóige, a „Bármit, bárhová, bármikor” mutatja azt, hogy az An-26-osok mennyi mindent szállítottak: fegyvereket, lőszereket, rakétákat, terepjárókat, olajfúró berendezéseket, naposcsibéket… Mindezt az tette lehetővé, hogy rakodótere pillanatok alatt átalakítható.
Nem véletlen, hogy a rajtuk szolgáló személyzet nagyon szerette az „Ancsát” – így hívták maguk közt az An-16-osokat. Ma már csak 1 gép maradt röpképes állapotban, a 406-os, így a búcsúrepülést is ezzel hajtották végre.
Két érdekesség, melyek az An-26-oshoz köthető:
- Pintér Tímea százados az egyetlen nő az An-26-osokon szolgálók közt.
- Hábensusz Zoltán százados 36 évig volt a gép fedélzeti rádiósa, ami azt jelenti, hogy kb. 9000 órát repült a menetiránynak háttal.
Farkas László fotóriporter kollégánk hosszadalmas előzetes regisztrációt követően kapott engedélyt a lapunk számára történő fotózásra, Olvasóink tájékoztatására. Önmagukért beszélő fotóit köszönjük!
K.Zs.B.T