Azonban úgy tűnik, a valóság éppen az ellenkezője a leírtaknak! Legalábbis azok számára, akik a Budapest-Szeged útvonalon közlekednek.
Nézzük tovább, hogy mivel érvel a MÁV:
Budapest–Cegléd–Kecskemét–Kiskunfélegyháza–Szeged vonal
• A vonalon változik az ütemesen közlekedő InterCity-vonatok menetrendje és megállási rendje: naponta 2 vonatpár Szeged és Budapest-Nyugati között nem áll meg, menetideje 18 perccel rövidül. A reggeli és délutáni csúcsidőszakban így színvonalas közvetlen összeköttetés áll majd az üzleti céllal utazók és az egyetemisták rendelkezésére, számukra megfelelő időpontokban. A fővárosból alig több mint két óra alatt elérhetővé válik az egyik legfontosabb megyeszékhely. A többi vonat menetrendje a változáshoz igazodva módosul.
• A gyorsított vonatok megállásainak pótlása érdekében új vonatok közlekednek Kőbánya-Kispest és Kecskemét között.
• Az IC738-as és IC1733-es számú, Szent Gellért InterCity helyett Televonatok közlekednek – iskolai tanítási rend szerint – vasárnapokon. A Televonat a Nyugati pályaudvarról 11:28-kor indul, felszállás céljából megáll Zuglón és Kőbánya-Kispesten, továbbá le- és felszállás céljából Kecskeméten. A Televonat Szegedről 14:12-kor indul, megáll Kecskeméten, leszállás céljából pedig Kőbánya-Kispesten és Zuglón.
• A Televonat a többi InterCity vonatnál gyorsabb menetidővel közlekedik, Kőbánya-Kispest és Szeged között csak Kecskeméten áll meg.
• A Televonat modern, légkondicionálással, Wifi-vel, és konnektorokkal felszerelt Flirt motorvonattal közlekedik. Csak televonat-jeggyel vehető igénybe, mely egy kedvezményes, a hagyományos 50%-os jegynél is olcsóbb jegytípus. Így a diákoknak, fiataloknak, és a teljesárú felnőtt utasoknak is megéri ezt a vonatot választani. A Televonatra más (pl. diák-, csoportos, 26 év alatti stb.) kedvezmény, utazásra jogosító okmány (pl.: viszonylati IC kártya, START Klub kártyacsalád tagjai stb.) nem érvényes.
Mit is jelent ez a valóságban?
Azt, hogy eddig kora reggeltől késő estig óránként fel tudtunk szállni a vonatra Budapest és Szeged felé, december 15-től pedig lényegesen kevesebb vonat áll meg Nagykőrösön, és a menetidő is növekedni fog. Ez Nagykőrösről nézve nem fejlesztés, hanem leépítés!
„Az elégedetlenség tehát borítékolható. Akik eddig a kiszámítható és fejből is megjegyezhető menetrend alapján közlekedtek, a Nyugatitól Szegedig minden állomáson óránként más és más időpontban szállhatnak majd vonatra, már ha épp abban az órában megáll a vonat az érintett településen. Az ingázók számára a gyorsabb IC-k kiesnek az igénybe vehető vonatok közül, így ők vagy átszállnak a 100a vonal amúgy is zsúfolt vonataira, vagy otthagyják a vasutat. A Szegedről, Kecskemétről vagy bármely más, a szegedi vonalon fekvő településről Ferihegyre tartó, majd repülőre szálló utasok pont az erős légiforgalmi időszakokban nem tudnak eljutni a repülőtérre, vagy onnan hazautazni, így vélhetően ők is más módot választanak.
Az egész rombolás a jelenleginél még több pénzébe is kerül majd a vasúttársaságnak, így közvetetten az adófizetőknek. A felesleges kecskeméti pluszvonatok költségéből az ország más területein jelentős menetrendi fejlesztéseket lehetett volna végrehajtani, az elpártoló utasok miatti jegybevétel csökkenés pedig éreztetni fogja hatását. Az elégedetlen utasok és az érintett, rosszabbul járó települések várható megnyilvánulásai miatt a vasúttársaság – amúgy sem túl acélos – renoméja tovább romlik.” – olvasható a kozlekedesiklub.blog.hu oldalon.
Már több településen is elkezdődött az aláírásgyűjtés az új menetrend visszavonásáért! Bízom benne, hogy Nagykőrösön is lesz, aki felkarolja az ügyet!
K.Zs.B.T.