A MÁVINFORM Facebook bejegyzése 2020. január 13-án kora reggel:
„A Szegedről a Nyugati pályaudvarra tartó Torontál InterCity Ceglédig közlekedett. Az utasok Ceglédtől a Nyugati pályaudvarig a Nyíregyházáról érkező Cívis InterCity vonattal utazhatnak, vagy személyvonattal utazhatnak tovább. A Nyugati pályaudvarról 8:53-kor Szegedre induló 722-es számú Torontál InterCity Ceglédről indul. Az utasok a Nyugatiból a 9:03-kor induló Z50-es ceglédi vonattal utazhatnak, Cegléden az átszállást biztosítják. Szeged felől a Napfény és az Aranyhomok InterCity vonat Ceglédig közlekedik. A tovább utazás a Szolnok-Cegléd-Budapest közötti vonatokkal lehetséges.
A Budapest-Szolnok-Nyíregyháza-Debrecen-Záhony viszonylatú InterCity vonatok és a sebesvonatok Budapest-Szolnok, illetve Szolnok-Budapest között egyesítve közlekednek. A ceglédi vonalon 30-50, esetenként 60 perccel meghosszabbodik a menetidő. A sérült vezeték helyreállítása várhatóan délelőtt 11 óráig eltart. Előzmény: Pilis és Monor között leszakadt az egyik vágány fölötti vezeték. A sérült szakasz előtt a Kecskemétről a Nyugati pályaudvarra tartó 7029-es számú személyvonat megállt, egyelőre várakozik. Az utasokat egy másik vonatra szállítják át. A vonatközlekedés ezen a szakaszon csak az egyik vágányon lehetséges, a menetidő 20-40 perccel meghosszabbodik.”
Pár nappal a fenti eset előtt a hajnali órákban munkába indulók azzal szembesülhettek, hogy négy kora reggeli vonat kimarad! A négy kimaradó vonat egyike a Kecskemétről a Nyugati pályaudvarra 5:12-kor induló személyvonat volt! Aki nem nézett rá a Mávinformra otthon, az bizony a sötét reggeli hidegben az állomáson szembesült azzal, hogy hiába kelt korán, nem ér be idejében a munkahelyére.
Számtalan MÁV-os híranyag fejlesztésekről számol be, ugyanakkor ezt a járatokkal kapcsolatban mi, az egyszerű utazók, akik a drága szolgáltatást fizetik, nem tapasztaljuk. Sőt! Számtalanszor műszaki hibára hivatkozott késésekkel szembesülünk. Ezek után azon sem lehet csodálkozni, hogy sokan kételkednek… Voltak akik a Facebookon azon véleményüknek adtak hangot, hogy nem is műszaki okok állnak a járatkimaradások és a késések a háttérben, hanem emberhiány, csak ezt a MÁV nem meri bevallani szerintük. Nyilván erről nincsenek információink, így ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudjuk. De az biztos, hogy ha naponta ránézünk a MÁV Vonatinfó térképére – ahol aktuálisan lehet követni a vonatokat – igen sok járat késését láthatjuk…
K.Zs.B.T.