közben feltalált egy teljesen új, nem mindennapi játékot, amivel tanulni is lehet: egy eddig még nem létező memóriajátékot talált ki a szorzótábla elsajátítására a koordináta-rendszer segítségével.
- Hogy honnan jött az ötlet? Fiunk, Dávid 2015-ben volt 2 éves, és a boltokat járva olyan játékokat kerestünk neki, melyek tényleg hasznosak lehetnek számára és fejlesztik. Szeretjük az olyan könyveket, memóriajátékokat, melyekben élethű képek vannak. Tudtuk, hogy Dávid milyen járműveket szeret és olyan memóriajátékokat próbáltunk beszerezni, melyeken ezek a képek szerepelnek. Sajnos a kínálat nagyon szegényesnek bizonyult a fejlesztő játékok tekintetében - mesél Anita az ötlet születéséről.
Ekkor döntött úgy, hogy egy egyedi játékot alkot gyermekének.
- Az internetről kiválasztottam a képeket, amiket szerettem volna, az egyik helyi reklámstúdióban pedig lamináltattam. Ekkor az az ötletem támadt, hogy mi lenne, ha ezzel a memóriajátékkal nem a padlón vagy az asztalon játszanánk, hanem egy táblán, ahol nem csúsznak el a képek. Oké, de milyen táblán? Az ötletet elmeséltem a férjemnek, aki azt mondta, persze minden megoldható, csak kell hozzá egy fém tábla. Szuper, akkor a táblát felosztjuk négyzetekre és már játszhatunk is. Egy kikötés van csupán, az alakzatokat, amiket a táblára teszünk mágnesekből, mágnes papírból és mágnes fóliából kell elkészíteni - részletezi a kétgyermekes anyuka.
Anita még ezzel sem érte be, újabb gondolata támadt:
- Ez így szuper lett volna, de eszembe jutott, hogy mi lenne, ha a tábla minden négyzetében lenne egy feladat, például szorzótábla. Számomra az általános iskolában a szorzótábla megtanulása nem volt túl egyszerű, ezért arra gondoltam, hogy ezt a táblát arra is használhatnánk, hogy a gyerekek könnyebben megtanulják a szorzótáblát. A férjem is jó ötletnek találta, és mindenben támogatott. Az elképzelésemet lerajzoltam egy papírra és kidolgoztam a játékszabályt, majd elkészíttettem a táblát. A játék többi részét pedig szintén a helyi reklámstúdióban csináltattam meg - avat be történetébe a fiatal anyuka.
A játék első mintapéldányát egy tündéri kislánnyal tesztelték le, hogy valóban hasznos-e. Az eredménnyel nagyon elégedettek voltak.
- A pozitív visszajelzés után elkezdtem kutatni, hogy létezik-e már ilyen játék. Megkérdeztük a Szabadalmi Hivatalt, kutattunk az adatbázisokban. Mivel nem találtunk hasonlót, úgy döntöttünk, szabadalmi kérelmet nyújtunk be a férjemmel, Csizmás Krisztiánnal. Megírtam a kérelmet, majd átnézettem a férjemmel, aztán odaadtam anyukámnak, aki a Somogyi Imre Általános Iskola matek-fizika szakos tanára, hogy nézze át, a fogalmak helyesek-e. Ezután kedves barátunk Berkesiné Nagy Mariann, aki a Somogyi iskola magyar-német-orosz szakos tanára, ellenőrizte nyelvtanilag. A rajzokat a helyi reklámstúdió készítette el - magyarázza.
A bejelentés 2015. október 7-én történt. Anita másfél évet várt a válaszra. A napokban érkezett a levél a Szabadalmi Hivataltól, hogy a bejelentést befogadták és 2017. május 29-én közzéteszik a Szabadalmi Közlöny és Védjegyértesítőben.
Anita úgy gondolja, hogy a játék létrehozása egy lépcső, amelynek első foka az ötlet, a második a megvalósítás, a harmadik a benyújtás, a negyedik a közzététel, az ötödik a gyártás, a hatodik pedig, hogy sikerrel használják a gyerekek.
- Az egésznek csak akkor van értelme, ha valóban tudunk segíteni másoknak. Szeretném megköszönni a férjemnek, hogy mindig mindenben támogat és segít, bármilyen extrém ötletem is támad! - mondja mosolyogva.
Anita továbbra sem pihen, a 4 hónapos kislány és a 4 éves kisfiú édesanyja tovább csiszolgatja a játékot, hogy az minden szempontból tökéletes legyen. A memóriajáték megjelenése jelenleg még fejlesztés alatt áll, ezt követően kezdődhet meg a gyártása és terjesztése, majd telefonos applikáció is készül hozzá.
Gratulálunk az ötlethez, és sok sikert kívánunk a gyakorlati megvalósításához!
Darányi Erika