hogy az úgynevezett kukás autó szabadon hagyva a KRESZ előírásai szerint az út szélén sárga csíkkal elkülönített kerékpárutat, beáll a felezővonalra, és ebben az álló helyzetben kezdik el a hátul csimpaszkodó munkások az amúgy nehéz és veszélyes munkájukat.
Mert igaz az, hogy a kukás kocsi nem zárja el a kerékpárosok útját, de a munkások bizony ezen a kerékpárúton keresztbe húzzák át a műanyag kukákat jobb oldalról meg bal oldalról is ürítésre a kukás kocsihoz.
Nem tudom ki volt az a - négy fal között ülő - nagyokos, aki ezt a KRESZ-szabályt kitalálta. Mert miért kell szabad utat adni a kerékpárosoknak, akik könnyedén leszállhatnának a kerékpárjukról, és a járdán túltolhatnák azt a kukás kocsin, semmint a város főútjának autó- és közúti forgalmát ilyen látványosan blokkolni. Reggel a munkába igyekvők egyre türelmetlenebbek lesznek az autókban, és sokan kaszkadőrmutatványként megkerülik a kukás kocsit, veszélyeztetve a saját és a szembe jövő autóvezetők testi épségét is. Ha még ehhez hozzávesszük azt, hogy ezek a kukás kocsik általában reggel a munkakezdéskor állnak be a forgalomba, akkor megállapíthatjuk, hogy ez már szinte kimeríti a közúti közveszély okozás fogalmát.
Nem értem, hogy miért nem lehet a kukás kocsinak a kerékpárútra ráállnia, mert sokkal kisebb zavart okozna ez a kerékpáros forgalomban, meg balesetet is, mint a jelenlegi gyakorlat. Sokszor a kukás kocsi nem is látszik a kamionoktól meg a teherautóktól, és ezért sok úrvezető úgy gondolja, hogy majd ő kikerüli az ismeretlen akadályt. Csak az a baj, hogy a szembe jövő sáv – akkor, amikor a kukás kocsi a felezővonalon áll – nem elegendő két személyautó, pláne nem teherautó, vagy furgon egymás mellett elhaladására. Egyébként az a csoda, hogy eddig még – legalább is tudomásom szerint – nem ütöttek el kukát ürítő munkásokat, akik mind a két oldalról hordják az ürítendő tartályokat a kukás kocsihoz.
Azt is tudjuk, hogy a kerékpárosok zöme – veszélyeztetve érezvén magát – nem a kijelölt kerékpárúton halad a közúton, hanem a gyalogosok között, a járdán cikázik. Akkor meg mi a fenének védjük a KRESZ által a gyakorlatilag nem használt kerékpárutat? Nem a közúti forgalom elősegítése lenne a fontosabb?
Ezek szerint a mostani KRESZ szerint, nem. Így marad a régi gyakorlat, a KRESZ-szel stresszelés.
A rendőröket nem hibáztatom, mert ők is csak egy előírást tartatnak be a forgalomban részt vevőkkel, s nem tehetnek arról, kőrösiesen szólva, ha hülyét mondanak, hülyét köll csinálni.
egy olvasójuk
név és cím a szerkesztőségben