Vitathatatlan, hogy közösségi média marketing is kell ahhoz, hogy az online térben sikeresen tudjunk megjelenni. Nem elég egy jól megírt tartalom vagy egy vonzó kép, illetve videó, hirdetni is szükséges ahhoz, hogy eljusson az üzenetünk a célcsoportunkhoz. A Facebook és az Instagram mellett a TikTok az, ahol szintén célzottan kell kommunikálni.
Egy a sok közül?
Bár egyre népszerűbb social média platform, mégsem használjuk ki kellően a tiktok hirdetési lehetőségeit. Ennek oka egyrészt az, hogy sokan még mindig úgy gondolják, hogy a vállalkozásoknak nincs helye a TikTok felületén. Vagy ha van, akkor sem kell költeni fizetett megjelenésekre, mert alapvetően a Z generáció van csak itt jelen. Mások pedig elutasítják, mert egy olyan közösségi csatornának gondolják, ami sokat nem tesz hozzá a cégek sikeréhez. Pedig a valóság mást mutat.
Ott a helyed!
Az igaz, hogy a TikTok tartalomkészítői főként a Z generációhoz tartoznak, de a felhasználók korcsoportja ettől sokkal árnyaltabb. 59%-ban a 24 év felettiek használják ezt a csatornát. Ebből automatikusan következik, hogy egy szélesebb réteget is el lehet érni tudatos kommunikációval.
Milyen érvek szólnak még mellette?
Egyszerűen kezelhető a platform.
Kifizetődő a hirdetés itt. A költségek körülbelül 100-150 forint körül mozognak, ha ezer megtekintésre vetítjük azokat. Azt pedig, hogy mennyire hatékony és eredményes, a mutatókból látni fogod.
Megkönnyítheted vele a már meglévő és az újabb célcsoportok elköteleződését is.
Hirdetések hírcsatornán belül
Amikor hirdetéskezelésről beszélünk a TikTok kapcsán, akkor három szervezési szint jön szóba.
Az egyik az, amikor egyetlen hirdetést jelentetünk meg. Ez lehet termék, szolgáltatás vagy akár videó is.
A másik a hirdetéscsoport, amikor összegyűjtjük a különálló reklámokat.
A harmadik pedig a hirdetcsoportokat tartalmazó kampány.
Milyen hirdetési típusok vannak?
Megkülönböztetünk hírfolyamon belüli hirdetéseket, amelyeket a TikTok Ads Manager felületén mi is létrehozhatunk. Leggyakoribbak a videóhirdetések, melyeket alkotók vagy márkák készítenek. Hasonlítanak a TikTok videókhoz, azonban valamilyen nyitóoldalra vagy alkalmazástelepítéshez irányítanak. A Spark Ads szintén videós anyag, de akkor sem tűnik el a profilból, ha már vége a kampánynak.
Állóképeket is lehet hirdetni itt, de csak a Global App Bundle csatornán és a Pangle Placements-en keresztül. És akkor még nem is beszéltünk a lejátszható, a Shopping vagy a Carousel és a Pangle verziókról. Mindegyiknek megvan a maga előnye, de sajnos nem mind érhető el hazánkban.
Láthatod, hogy a lehetőségek tárháza szinte végtelen, csak tudni kell, hogy melyik hirdetést mire és hogyan használd. Ebben pedig segítségedre lehetnek olyan ügynökségek, mint a Prioris, akik a TikTok hirdetések minden csínját-bínját ismerik.