A podcastek népszerűsége napról napra nő. A cikkben annak járunk utána, hogy ez minek köszönhető, valamint annak is, hogy a podcastek milyen előnyökkel járnak a vállalkozások számára.
Kezdjük azzal, hogy mi az a podcast. Interneten keresztül elérhető, letölthető, illetve meghallgatható digitális hangfájlok gyűjteménye. Epizódokból áll, amely alatt egy-egy hangfelvételt értünk. Az adások lehetnek egyszereplősek vagy többszereplősek. Továbbá lehetnek szórakoztatóak vagy edukatív jellegűek, ideális esetben a kettőt kombinálják.
A podcast előnyei
A rádióhoz hasonlóan a podcast olyan médium, amit a felhasználó aktív cselekvés közben is tud hallgatni. Például autóvezetés, házimunka vagy sportolás közben. Ennek köszönhetően még a monotonnak tűnő időtöltések is újfajta színezetet kaphatnak. Természetesen ennek a formátumnak nemcsak hallgatóként vannak előnyei, hanem tartalomkészítőként is.
Vállalkozóként megkönnyíti a figyelem megszerzését az online térben. A segítségével kiaknázatlan felületen lehet kommunikálni a célközönséggel. Egy sikeres podcast hatékony eszközként szolgálhat a márkaépítés és a marketing során. A segítségével erősíteni lehet a szakértői státuszt, és sokkal személyesebb márkakapcsolódást lehet kialakítani. Edukációval és szórakoztatással fel lehet kelteni a célközönség figyelmét.
Továbbá a podcast közösség- és adatbázisépítéshez is kiválóan alkalmas. Az adásokon keresztül konkrét üzleti ajánlatok is átadhatóak. Érdemes a marketingmixet podcast készítéssel kiegészíteni. Ez a formátum bátran használható toborzás eszközeként, de a kollégák megtartásában is segíthet. Ráadásul számos márkaépítő eszközzel ellentétben a podcast esetében mérhető az elérés.
Saját podcast indítása
Ma már a podcastindítás könnyebb, mint valaha, hiszen számos eszköz rendelkezésre áll. Első lépésként ki kell választani egy konkrét témát vagy témakört, amelyre a podcast fókuszál majd. Továbbá meg kell tervezni azt is, hogy milyen típusú tartalmak készülnek, lesznek-e vendégek vagy egyéni műsor lesz, illetve lesz-e társműsorvezető.
Ezt követően érdemes keresni egy podcast stúdiót, ahol rendelkezésre áll profi mikrofon fejhallgató, számítógép a felvételhez, illetve videós eszközök is. A Brocasterz podcast ügynökség stúdiójában a legjobb körülmények között lehet kezdeni, és óránként pár ezer forintos díjon ki lehet próbálni. Így nem kell milliókat fektetni a podcastelésbe.
Mindezek után keresni kell egy tárhelyszolgáltató platformot, ahol közzé lehet tenni a műsort, elérhetővé lehet tenni a hallgatók számára.
A népszerűsítés is fontos
Ha elkészült a podcast, akkor nincs más hátra, mint a népszerűsítése. Ehhez el kell érni a célközönséget különféle marketingeszközök segítségével, például bátran használhatóak a közösségi média platformok. Fontos figyelembe venni, hogy hiába jó a tartalom, ha nincs mellette okos marketing.