A szervezet január 18-án, az MTI-n keresztül megjelentetett közleménye szerint a téli időjárás jelentősen megnövelte az országban található kátyúk számát, már százezres nagyságrendben fordulnak elő kockázatos úthibák a közutakon.
A kátyúkárok nagy része defekt, az ilyen esetek egy részében a felnit is javítani kell. Emellett gyakran előfordul, hogy a futómű is sérül, és szélsőséges esetben személyi sérülés is bekövetkezhet.
Kátyúbiztosítás hiányában az autósoknak az illetékes útkezelőnél kell bejelenteniük a kárt. Nagykőrös esetében a külterületi utak, illetve a városon belüli főutak (Ceglédi, Kecskeméti, Szolnoki, Kossuth Lajos, valamint a kórházhoz vezető utak) az állami Magyar Közút Zrt. kezelésében vannak, míg a többi, kisebb belterületi út az önkormányzathoz tartozik.)
Az elbírálás során ezek az útkezelők a nem megfelelően dokumentált kártérítési igényeket általában elutasítják, de esélytelenül próbálkoznak azok is, akik úthibára figyelmeztető jelzőtáblával ellátott útszakaszon szenvedtek ilyen balesetet - jelezte a FBAMSZ. A közlemény szerint a kátyúkkal kapcsolatos kártérítési igényeknek csak a felét fogadják el az illetékes útkezelők.
A közleményből kitűnik, hogy a Nagykőrös és Kecskemét közötti 60-as sebességkorlátozó táblák is vélelmezhetően ilyen okból kerültek ki. Aki ennél nagyobb sebességgel rongyol bele egy kátyúba, annak nincs esélye a kártérítésre.
Külön, csak ezért a rossz útszakaszért viszont nem fog mindenki kátyúbiztosítást kötni. Így baj esetén marad a zsebbe nyúlás és a bosszankodás.
tudósítónktól